Καλώς ήλθατε στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ
 
03. Η φιλοσοφία μας


Η φιλοσοφία μας

      Η φιλοσοφία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ είναι: Οι στέρεες βάσεις, το σωστό ξεκίνημα και η συνέχεια με πλήρες, συμπαγές πρόγραμμα χωρίς περικοπές ωρών διδασκαλίας οδηγούν στη σίγουρη επιτυχία στο τέλος.
      Οι στέρεες βάσεις, χωρίς βιασύνες, χωρίς πρόωρα και υπεραισιόδοξα ξεκινήματα, οδηγούν στο τέλος του Προγράμματος Σπουδών σε σίγουρη επιτυχία όταν οι μαθητές δώσουν για εξετάσεις LOWER, όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε, δηλαδή για αναγνωρισμένες από το ΑΣΕΠ Εξετάσεις επιπέδου Β2. Βέβαια, για να συμβεί αυτό χρειάζεται το σωστό ξεκίνημα να συνεχίζεται με ένα σωστό, πλήρες, συμπαγές, χωρίς κενά και ελλείψεις, αποτελεσματικό Πρόγραμμα Σπουδών για όλες τις ενδιάμεσες τάξεις μέχρι το LOWER. Εννοείται ότι για την τελική επιτυχία συμβάλλουν και άλλοι παράγοντες, όπως οι σωστοί, καταρτισμένοι, έμπειροι καθηγητές. Καταλυτικής σημασίας είναι και ο ρόλος του κάθε μαθητή. Ο σωστός μαθητής πρέπει να είναι επιμελής και να σπουδάζει σύμφωνα με την καθοδήγηση των καθηγητών του και να ακολουθεί ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, χωρίς αυτοσχέδιους προγραμματισμούς, το Πρόγραμμα Σπουδών όπως έχει σχεδιαστεί από την Διεύθυνση Σπουδών.
      Αυτές οι σκέψεις είναι αποτέλεσμα πείρας δεκαετιών. Βρίσκουν εφαρμογή στα Προγράμματα Σπουδών όλων των Γλωσσών που διδάσκουμε : ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ και ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ.
      Βέβαια η φιλοσοφία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ δεν εξαντλείται στις παραπάνω σκέψεις αλλά επικεντρώνεται σε θέματα μεθοδολογίας. Η μεθοδολογία που ακολουθούμε έχει ως κέντρο βάρους τον ίδιο τον μαθητή και όχι τον καθηγητή. Με την καθοδήγηση του καθηγητή ο μαθητής συμμετέχει στο μάθημα ενεργά όλη την ώρα. Ο μαθητής ΜΙΛΑΕΙ και ΓΡΑΦΕΙ συνεχώς. Δεν είναι παθητικός ακροατής διαλέξεων...
      Η μεθοδολογία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ εξάλλου δίνει έμφαση στην ισορροπημένη και αποτελεσματική ανάπτυξη και των τεσσάρων βασικών Γλωσσικών Δεξιοτήτων (4 SKILLS: READING, WRITING, LISTENING, SPEAKING). Δηλαδή: ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΓΡΑΦΗ, ΑΚΡΟΑΣΗ, ΟΜΙΛΙΑ.
      Ο κοινός παρανομαστής και στα 4 βασικά SKILLS είναι βέβαια η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ (GRAMMAR). Εφαρμόζονται στην πράξη το 'πιστεύω' μας για το ρόλο της Γραμματικής, έχουμε συμπεριλάβει ξεχωριστή ώρα κάθε βδομάδα για την συστηματική διδασκαλία της Γραμματικής στα Προγράμματα Σπουδών από το επίπεδο Α κανονικής και πάνω σε ΟΛΕΣ τις ΓΛΩΣΣΕΣ που διδάσκουμε.
      Η φιλοσοφία μας στο θέμα της ΓΡΑΦΗΣ (WRITING) εκφράζεται από το Αγγλικό ρητό: 'No gains without pains', δηλαδή το αντίστοιχο του αρχαιοελληνικού 'Τα αγαθά κόποις κτώνται'. Φροντίζουμε λοιπόν να επιλέγουμε τις πιο Σύγχρονες και Πλήρεις Σειρές Βιβλίων που από το επίπεδο της A CLASS έχουν 25 θέματα για ΓΡΑΨΙΜΟ ΕΚΘΕΣΗΣ (COMPOSITION WRITING) στη διάρκεια της χρονιάς. 

Εξάλλου, οι δεξιότητες της ΟΜΙΛΙΑΣ (SPEAKING) και της ΑΚΡΟΑΣΗΣ (LISTENING) ασφαλώς αποτελούν προτεραιότητες και τους αφιερώνουμε το μεγαλύτερο ποσοστό των ωρών διδασκαλίας για το ΚΥΡΙΟ ΒΙΒΛΙΟ (COURSEBOOK) που είναι και οι περισσότερες εβδομαδιαίως. 
      Ειδικά για το LISTENING δίνονται ΔΩΡΕΑΝ σε όλους τους μαθητές e-Books ή AUDIO CDs για επιπλέον ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ στο ΣΠΙΤΙ.
      Το σχεδιάγραμμα που ακολουθεί δείχνει με παραστατικό τρόπο τα σημεία στα οποία επικεντρώνεται η μεθοδολογία μας στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ε. ΡΑΛΛΙΑΣ.



 


      Η φιλοσοφία μας συμπεριλαμβάνει και τον συνεχή εκσυγχρονισμό των Μέσων Διδασκαλίας. Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε ότι το κριτήριό μας για την όποια εκσυγχρονιστική αλλαγή δεν είναι ο εμπορικός εντυπωσιασμός των υποψηφίων πελατών μας, αλλά είναι η θετική συμβολή του καινούριου μέσου διδασκαλίας. Π.χ. στις Α και Β προκαταρκτικές τάξεις Αγγλικών δεν τους δείχνουμε DVD με (άσχετα) Αγγλόφωνα CARTOONS, μόνο και μόνο για να λέμε ότι 'κάνουμε και ΠΡΟΒΟΛΕΣ', αλλά τους δείχνουμε το VIDEO που είναι άμεσα συνυφασμένο με τα βιβλία που διδάσκονται και που ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ 100% και ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ όταν το βλέπουν. Ρωτήστε περσινούς ή προπέρσινους μικρούς μαθητές μας που έκαναν Προκαταρκτικές τάξεις σε μας και θα το επιβεβαιώσουν.

      ¶λλο θέμα εκσυγχρονισμού: COMPUTERS και INTERNET. Εξαιρετικά χρήσιμα. Υπήρξαμε πρωτοπόροι το 1988 δημιουργώντας ξεχωριστό COMPUTER ROOM με 16 COMPUTERS, όπου οι μαθητές μας έκαναν EXTRA ασκήσεις ΑΓΓΛΙΚΩΝ. Το μέγεθος του COMPUTER ROOM και ο μεγάλος αριθμός των θέσεων εργασίας (16) επέτρεπαν σε ολόκληρο group να εξασκείται ταυτόχρονα.
      Και αυτό ακριβώς κάναμε τότε. Δίναμε EXTRA Πρόγραμμα COMPUTER (1 ώρα/βδομάδα), που όμως αναγκαστικά ήταν συνήθως σε ξεχωριστή προσέλευση. Δηλαδή, τα παιδιά ερχόντουσαν π.χ. 3 φορές την εβδομάδα για το συνηθισμένο μάθημα και άλλη μία φορά την εβδομάδα για να κάνουν EXTRA ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ στο COMPUTER. Επειδή εκείνη την εποχή μόνο 1 στις 10 οικογένειες είχε COMPUTER στο σπίτι και επειδή τα παιδιά είχαν λιγότερες εξωσχολικές δραστηριότητες απ’ότι σήμερα, το παραπάνω Πρόγραμμα έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από ΟΛΟΥΣ παρόλο που δεν ήταν δωρεάν. Υπήρχε μια μικρή επιπλέον χρέωση για να καλυφθούν τα επιπλέον λειτουργικά έξοδα.
      Δέκα χρόνια αργότερα (το 1998) το COMPUTER ROOM σταμάτησε τη λειτουργία του διότι εν τω μεταξύ 9 στις 10 οικογένειες απόκτησαν COMPUTER στο σπίτι. Επίσης, τα τελευταία χρόνια λειτουργίας του COMPUTER ROOM υπήρξαν αυξανόμενα παράπονα για την επιπλέον προσέλευση (4η φορά) στο Φροντιστήριο για να κάνουν Ασκήσεις Αγγλικών στο COMPUTER λόγω υπερφορτωμένου ατομικού προγράμματος του παιδιού, με δύο (2) Ξένες Γλώσσες και με άλλες δραστηριότητες.
      ΣΗΜΕΡΑ. Τι κάνουμε σήμερα σχετικά με το θέμα αυτό; Δίνουμε ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας κατάλληλο e-Book ή CD-ROM με ασκήσεις Αγγλικών (από Α JUNIOR) για να το αξιοποιήσουν στον δικό τους ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ, στο δικό τους COMPUTER στο ΣΠΙΤΙ, εκείνες τις μέρες και τις ώρες που είναι ΒΟΛΙΚΕΣ για τους ίδιους. 
      Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε στην πράξη το βαρύ πρόγραμμα των σημερινών παιδιών, που επιλέγουν να κάνουν κάτι περισσότερο από το (υποχρεωτικό) Ελληνικό Σχολείο και τα Αγγλικά και ασχολούνται παράλληλα με την εκμάθηση μιας Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, με τον αθλητισμό, το χορό κλπ., χωρίς να στερούνται (με την μέθοδο του e-Book στο σπίτι) το όφελος από τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
      Με τη στάση μας αυτή, εμείς 'στερούμαστε' το 'εμπορικό εφέ' στα διαφημιστικά μας ότι έχουμε COMPUTER ROOM. Δεν έχουμε πια γιατί δε χρειάζεται στα παιδιά όπως εξηγήσαμε παραπάνω. Αν είχαμε θα τα πιέζαμε να έρχονται άλλη 1 φορά την εβδομάδα και θα τα κουράζαμε χωρίς λόγο, αφού έχουν COMPUTER στο σπίτι και μπορούν να εξασκηθούν με το ΔΩΡΕΑΝ e-Book χωρίς ταλαιπωρία. Επειδή για μας στόχο αποτελεί η πραγματική εκμάθηση Ξένων Γλωσσών και όχι ο διαφημιστικός εντυπωσιασμός, επιλέγουμε να παρέχουμε στους μαθητές μας τη δυνατότητα εξάσκησης στο δικό τους υπολογιστή στο σπίτι με το ΔΩΡΕΑΝ e-Book για λόγους πρακτικότητας και αποτελεσματικότητας.

 

Back to top